tiistai 19. marraskuuta 2013

Päivä kanssani (Madridissa) / Millaista on arkeni Madridissa


Monissa muoti- / lifestyleblogeissa on pyörinyt tämmöinen monille varmasti tuttu "Päivä minun kanssani" -postaus, ja päätin soveltaa kyseistä ideaa omaan blogiini. Ajattelin, että olisi teille varmaan ihan mielenkiintoista nähdä, mitä mun arki on Madridissa - vaikka sanahan jo sen sanoo arki ei yleensä ole sen kummoisempaa, vaikkakin itselle hyvin mieluista :) Itse olen aina miettinyt, että mitäköhän ne omatkin ystävät aina tekevät vaihtovuotenaan, joten päättelin, että tämä olisi hyvä tapa näyttää, minkälaista mun arki on vaihdossa Madridissa.

Huom. tein tätä päivä kanssani -postausta mun vikana päivänä (perjantai 15.11.) ennen reissua Suomeen eli tää poikeaa hieman arjesta niin, etten mä joka päivä matkalaukkuani pakkaile :D

10:19 Herään


Herään ihmeen aikasin itsestään ja avaan silmäni tähän näkymään. Yleensä mun herätyskello soi vasta 11 ja nousen viimeistään 11:20, mutta tänään olen herännyt ihmeen aikaisin. Meillä alkaa tässä jaksossa koulu aina vasta 12:30 (niinä kolmena päivänä, kun meillä on kursseja), joten nukkua saa pitkään  Ja jep,  tarkkasilmäisimmät ehkä huomasivatkin jo, että mun partsilta näkyvässä puussa kasvaa appelsiinit!


Paremman puutteessa tyydyn cuddlaamaan tätä kaveria. Tajuan samalla, että next week this time (ja päälle pari tuntia) niin saan oikeasti makoilla poikaystäväni kainalossa  Hymyssä suin vietän hetken sängyssä tämän ajatuksen kanssa ennen kuin jaksan nousta.

10:30 Suihkuun

Tässä yksi alakertamme kolmesta vessasta, jossa käyn aina (silloin, kun lattia tulvi vettä), koska se on onnekseni huonettani vastapäätä :D Vihaan muuten noita ankkaverhoja ja suihkuverhoja ylipäätänsäkin.

Käyn suihkussa, pesen hampaat ja pistän 'vizionin' päälle aka piilarit naamaan.

10:40 Pyyhe päälle ja aamutohvelit jalkaan

Ostin noi söpön clicheiset puputohvelit jostain yökkäriliikkeestä täältä Espanjasta.. ne oli niin vastustamattomat ! En ikinä maksais 15 euroa tohveleista, jotka kuitenkaan eivät kestä kauheasti ennen kuin kaipaavat jo vaihtoa, mutta olin muutenkin etsimässä aamutohveleita (koska kattokaa mitkä helvetin marmorilattiat mun huoneessa on eikä ole edes mattoa x_x) ja noi oli liian hellyyttävät niin oli pakko :D

10:43 Pukeminen

Tässä mun pienen pieni vaatekaappi - olin tässä vaiheessa jo karsinut kesämekot ja muut kesävaatteet pois kaapista, koska tosissaan olin suuntaamassa Helsinkiin seuraavana aamuna ja täten päätin roudata kaikki turhat vaatteet kaapista pois. Joudun nimittäin joululomien ajaksi viemään kaikki tavarani takaisin Suomeen, koska aion irtisanoa kämppäni siksi ajaksi. Ei mitään järkeä maksaa 300 euroa siitä, että asuu tammikuussa tasan kolme päivää Madridissa :D Olen nimittäin tod.näk. 20.12-28.1. ajan Helsingissä. Halusin myös sen takia viedä jo nyt niin paljon kamaa Helsinkiin kuin pystyisin, sillä tiesin, että koska mulla oli jo ennestään niin paljon (~18kg) tavaraa, kun tulin Madridiin, mun painorajat paukkuis reilusti yli kaiken sen joulushoppailun (lahjat!) kuin muunkin ostelun jälkeen (olen ostanut vähän vaatteita ja taidetarvikkeita täältä). Ja sit tietenkin, kun roudaan mun tulevaisuuden viinakaappiin täältä halpaa rommia ja muuta kivaa, niin sekin painaa aivan hitosti :D


Ooooo päivänasu !111 Joo ei ginosta oikeen pukeutua täällä mitenkään enkä myöskään meikkaa täällä kuin aniharvoin, kun lähden ulos (tänään kyl meikkasin, koska oli nii hitosti aikaa) :D Halusin käyttää tota mun ihanaa uutta pörröneuletta, joten heitin sitten päälle ekat jutut, jotka jotenkin toimis ton kanssa.

10:51 Aamupala

Tässä on meidän keittiö, jossa 12 ihmistä tekevät ruokansa. Vaikka meitä on monta (tossa 12:ssa on kylläkin yksi pariskunta, ja kaksi pienperhettä, jotka tekee yhessä ruokaa) En mä kauhean usein joudu venaamaan keittiövuoroa, mutta joskus harvoin. Noi liilat laput kaapeissa on mun, Heidin ja Ennin nimillä varustetut keittiökaapit.



Mun ja Ennin jääkaappi - kaks ylimmäistä on Ennin hyllyt ja seuraavat kaks mun. Kumma kyllä, yleensä mulla on aina yks punkkupullo ostettuna. Eiku ainiin, olinkin jo vienyt sen huoneeseeni pakkaamista varten :D


Aamupalatarvikkeet - halpaa, hyvää ja täyttävää. Terveellistäkin.


Step one: lisää myssli


Step two: lisää luonnonjugurtti


Step 3: Lisää pilkotut banaanit


Step 4: Lisää hunaja

11:01 Aamupalan syöminen ja Aamudataus

aka Step 5: Syö, aamudataa ja nauti

Koska heräsin niin ihmeellisen ajoissa, mulla jäi ihan hitosti aikaa aamudatailulle eli Facebookailulle, stalkkailulle, Hesarin ja blogien lukemiselle, blogien statsien seuraamiseen kuin muuhun turhaan ja tuttuun.

11:34 Välipalan duunaaminen


Meillä oli tänään koulua 12:30-16:00 eli hullut kaksi kurssia samassa päivässä, joten päätin tehä eväät, jotta jaksaisin :D

11:50 Lähtö kouluun

Lähettiin Ennin ja Heidin kaa kipittämään bussipysäkille päin. Hanna oli jo koulussa, koska sillä oli joku tapaaminen opettajan kanssa.


Meijän villa.



Mun Aboño del Mes (eli dösäsetti) tai tuttavallisemmin aBonso :D Maksaa jäätävät 72 euroa aikuisille (eli  jos täytät 23 vuotta samana vuonna, niin kuin minä, olet jo aikuinen) ja käytössä on Madridin A, B1 ja B2 -alueet. Meijän koulu nimittäin on valitettavan metsässä (kirjaimellisesti.. sen alueenhan nimi on El Bosque eli metsä), joten me joudutaan ostaan tonne B2-alueeseen asti toi setti.


Venailin dösää ja aurinko paisto.

11:58 Meijän lähibussi 510 saapuu

12:15 Kouluun saapuminen

Tässä yks sivuportti, joka on lähimpänä sitä meijän ööööö oiskohan E-buildingia ? En nyt muista missä rakennuksessa noi meijän tunnit on, joko E tai D. Pääportin näkymät on vähän vaikuttavammat. Teen joku päivä vielä sen postauksen meidän koulusta eli Universidad Europea de Madridista (UEM). Vaikka ihan vain kuvien muodossa, jos ei muuta. Kuvatkin kun ovat jo nimittäin valmiina.





12:30 - 16:15 Koulua

Meillä on tässä jaksossa vain kaksi jaksoa, Financial Analysis:ia ja "Organización Industrial" - eli economicsia. Kurssit on Englanniksi niin kuin koko tutkintommekin Suomessa.

16:18 Bussissa menossa kotiin




Tässä on meidän Villan nimi - eli Las Batuecas. Älä kysy, miksi se on nimetty näin (sanakirja.orgin mukaan la batueca eikä batuecas meinaa mitään) tai miksi se on ylipäätään nimetty, ilmeisesti villoilla täällä on nimet - ainakin ton tyyppisiä kylttejä näkee täällä. Vai voiko joku viisaampi kertoa, onko se ihan maailmanlaajuinen tapa nimetä oma villansa?

16:41 Kotona

Vaikka asutaankin ihan lähellä koulua, niin outoa miten tohon kotimatkaan aina uppoo se puol tuntii! Tässä muuten kuva mun kotiavaimistani - muistatte varmaan sen kaikista feileimän päivän Ennin kanssa, kun mikään ei mennyt nappiin ja ravintolakin yritti myrkyttää meitä ruuallaan? :D Noh, mulla on se avaimenperä nyt käytössä, ja oon ihan ihastunut siihen - eli loppupeleissä hyvä juttu, että tuli feilattua ! Se on nimittäin niin ihana pirteen värinen :)

16:45 Datailuu


17:14 Pakkaus

Päätän hoitaa pakkauksen alta pois.


Oon myös päättänyt alkavani hamstrata täältä tulevaan viinakaappiini sisältöä, koska täällä on vaan niin överihalpaa (esim. toi pullo Negritaa oli 8e). Vasemmalta oikealle: Cuarenty y Tres (eli 43), semmonen ihana hunajalikööri, jota me juodaan shotteina (eli chupito) Jack Daniels Honey Whiskey'n puutteessa (MISTÄ HITOSTA SITÄ SAA OSTETTUA MADRIDISSA...!), Negrita-rommi, josta pidän para-aikaa pienoista paussia (:D),  puoltoista euroa maksava Don Luciano Tempranillo-punaviini, josta tykkään paljon ja sit jonku random alle kahen euron punkku, jota mun piti maistella, mutta koska en ehtinyt ennen perjantaita, päätin pakata sen mukaan. Enni ehotti, ett oisin vaan juonu sen : D JOO, kato ku juon pullon punkkuu illalla ja lähen sit puol kolmelta aamuyöstä sombailee yödösän kanssa kenttää kohti :D

17:38 Valmis pakkaamisen kanssa

18:49 True Blood ja Illallinen

Ei mitään hajua, mitä olen tehnyt tunnin pakkaamisen ja safkaamisen välissä, koska ruokakin oli eilistä... Kaipa vaan yleisesti haahuillut. Anyhoo, päätän safkata ja katsoa yhen jakson True Bloodia (s05) - mua rupee kuitenkin väsyttää jossain vaiheessa ja siirryn sänkyyn läppärin kanssa, jossa päätän ottaa päikkärit. Noh. Nukahdan ja näen True Bloodille hyvin ominaisen unen, että joku hirviöhenki yrittää raiskaa mut (...) ja sit ku yritän saada sitä pois mun huoneesta, se henki tulee mun helvetin avaimenreiästä läpi.... yritän monta kertaa herätä unesta, ja onnistunkin pari kertaa mutta vain pariksi sekunniksi ennen kuin vaivun taas uneen. Vihdoin herään.

21:25 Random naamakuva

Tässä kuvassa olenkin tainnut herätä unesta ja tsilleen. En nimittäin muista yhtään, mihin asti nukuin, mutta ilmeisesti kello on jo puol 10.

21:48 Päätän mennä suihkuun

10:14 Päätän lukea Ennin kirjan yrittäjyydestä loppuun.

10:53 Datailua

Jep jep taas datailua, mutta minkäs teet, kun kello on jo noin paljon (mitäs muutakaan tohon aikaan himassa?) ja pitäisi tappaa aikaa jotenkin siihen asti, että voi lähteä köllöttelemään kohti bussipysäkkiä ja lentokenttää.

02:45 Bussipysäkillä ja valmiina lentokenttää ja Helsinkiä varten !

Että sellasta on mun arki. Käyn myös salilla, ja mulla oli mahtavat suunitelmat mennä salille (...."sitten myöhemmin, en mä suoraan koulusta jaksa mennä") mutta sitten illalla, sen jälkeen kun olin pakannut, totesin, että on niin helvetin pimeetä, että en mä mihinkään lähe ! Mun pitäisi nimittäin kävellä 20 minuuttia salille (tai ottaa dösä, mut en ole kärsivällinen ihminen enkä todellakaan jaksa venata jotain dösää, kun en ole edes varma, milloin se saapuu pysäkille!). Usein myös katon leffoja ja dokkareita sekä piirrän ! Olin itse asiassa juuri päivää ennen tehnyt yhtä taideprojektia valmiiksi 6 tuntia :D Ja se kuusi tuntia piti sisällään pelkästään mittailun, sommittelun, kirjoittamisen, leikkaamisen ja liimaamisen. Muut päivät olivatkin sitten kuluneet suunnitellessa, luonnostellessa, maalatessa, piirtäessä ja värittäessä. Tämä kaikki siis yhtä projektia varten, mut en voi siitä sen enempää paljastaa, koska se on lahja ja joku voisi vahingossa eksyä blogiini ;)

Mutta mitäs tykkäsitte? Ei tää mun arki sen kummempaa täällä, itse kovasti nautin, koska saan tehdä itselleni mieleisiä juttuja ja kehittää itseäni niin taiteellisesti kuin intellektuaalisesti (kattomalla dokkareita! :D). 

Mut Yay or Nay? :)

4 kommenttia:

  1. oli kiva lukaista, ihan tiedoksi, että villojen nimeäminen on ihan maailmanlaajuinen juttu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tajusin myöhemmin muistellessani Mexico-reissua ja niitä villoja :D

      Poista