tiistai 26. marraskuuta 2013

Back in Madrid...once again

Takas Madridissa ! Puoltoista viikkoa siis vietin ihanassa Helsingissä ja viikonlopun vihdoin poikaystävän kanssa  Mulla aukesi tänään ensimmäinen joulukalenteriluukku (ostin Suomesta sellasen joulukalenteriarvan), sillä tajusin eilen tänne saapuessani, että hitto, tosiaan - mullahan on vain huomenna 24 päivää Helsinkiin takas suuntaamiseen (tällä kertaa joululomaksi !) :D Eli instead of counting the days to Christmas eve, taidan vain laskea paluuseen päiviä... koska juuri joulua mä olen odottanut kuin kuuta nousevaa - ja ihan syyskuusta asti. En oo ostanut ees paluulippua takas Madridiin, joten paluupvm on auki. Olen kuitenkin ajatellut, että voisin palaa ehkä 28.1. eli kaks viikkoa koulun alkamisen jälkeen (:D ei täs mañana-kulttuurissa kuitenkaan varmaan missaa mitään kauhean tärkeetä) taiiii, jos mies on sillon intissä kiinni, niin palaan vain ihan sillon kun koulu alkaa - ja Bonobon keikan aikana vietän sit taas hieman enemmän aikaa Helsingissä ;)



Mulla oli lauantai-sunnuntai välisenä aamuyönä (okei, kello oli jo seittemän aamulla mutta mä vielä valvoin) kauheen paska fiilis taas, että joutuisin palata Madridiin jälleen odottamaan.. Odottamaan, että pääsisin taas Helsinkiin, sinne missä mun sydän sykkii ja mieli pyörii. Tuntu vaan niin rankalta tää kaukosuhteilu. Mutta kun se on vaan kestettävä, kun se on ainoo vaihtoehto ! Ja asenteesta se on kiinni. Enkä mä voi näyttää huonoa asennetta, koska silloin kans toinen lannistuu. Sunnuntaiaamun pikkutuntien toivottomasta fiiliksestä huolimatta - kun mä sunnuntaina saatoin miestä Hertsikaan, josta sen matka jatkui Santikseen, mut oli vallannut kauheen positiivinen olo. Kyl tää tästä. Tällä kertaa ei tuu koti-ikävää, koska joulu ja kaikki on vaan niiiiin lähellä. Ja mulla on niin hitosti hommaa : sata koulujuttuu, pitäs ettiä kämppää Madridin keskustasta ja sit kans kohta saa ostella joululahjoja () - ja kaiken lisäksi oon palaamas Madridiin ihan positiivisin mielin - mitä nyt vähän jotkut asiat ärsyttää, mut kyl mä selviin. Pakko selvii! :)

Meitsin kotiasu Madridissa..........

Yks juttu mikä kyrsii aivan saatanasti on kyl se, ettei näitä taloja ole lämpöeristetty !!! siis herrajumala. Nyt tajuun, mitä jengi oikeen jauhas, että Ausseissa on kylmä talvella (ite vietin siellä vaan kesän, joten en päässy kokemaan sitä kylmyyttä)...Espanjassa on ihan sama juttu ilmeisesti.. On vaan niin järkyttävän kylmä sisällä ! Istun nytki kerrospukeutuneena, mun patterissa lukee herrajumala _NELJÄKYMMENTÄ ASTETTA_ ja poltan kynttilöitä, että saisin huoneeseeni lämpöä, mut ei kun ei. Sit kans toi partsin ovi ei yhtään auta, että sen kautta se lämpö hävii.. Sit myös meijän suihkusta saa näköjään nykyään venailla joku puol tuntia, että tulee KUUMAA vettä ja turha edes toivoa, että hanoista tulisi lämmintä vettä :/ Se on kiva tiskata niitä rasvatahroja pois kylmällä vedellä..

Anyways, I may seem like I'm ranting and in a bad mood, mut oikeesti oon aika positiivi. Mul on nyt kauhee inspis kattoo lisää dokkareita Kreikan mytologiasta, piirtää ja lukee vähän lisää Luke Rhinehartin The Dice Mania. Ett kyl tää tästä - tää +3 viikkoa tulee menee ihan hujauksessa...ja sit on joulu 

PS. Mul on pussi merkkareita, levy Fazerin sinistä ja kolme pulloa glögiä (ainiin ja kaks isoa pussia Reissumiestä pakastimessa) - kyllä NYT kelpaa olla täällä !

Mitäs teille kuuluu? :)(:

4 kommenttia:

  1. Hei! Löysin tän blogin ihan vahingossa, ja oon selaillu sitä jonkin verran läpi :) Mulle tuli mieleen kysymys, älä nyt ota tätä minään vittuiluna, mutta jos et haluu olla madridissa, miks ihmeessä sun on pakko siellä olla? :D Tai siis, vaikutat ihmiseltä joka tykkää fiilailla elämää eikä toi ajan tuhlaaminen paikassa mis ei oo hyvä olla jotenki sovi siihen, vai oonko ymmärtäny sun tekstit ihan väärin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu en ota vittuiluna :) Aikomus olikin itse asiassa valaista tätä asiaa uusille lukijoille esittelypostauksen kera, mutta ehdit ensin ;) Eli suoritan siis Suomessa Metropoliassa Business Administration -tradenomin kaksoistutkintoa, johon kuuluu pakollisena kolmasvuosi ulkomalla yhdessä partner universitysta (meillä oli viisi vaihtoehtokoulua, ja mulle oli jo hakiessa selvä, että haen Madridiin). Tästä vuodesta saamme KANDIN tutkinnon (!! :D). Eli, jos siis haluan koskaan valmistua European Management -linjalta tradenomiksi sekä saada kandin tutkinnon - tai siis ylipäätänsä _valmistua_, niin täällä on oltava, vaikka kuinka ikävä olisi poikaystävää välillä :D

      Mutta eii mulla ole ollut ongelmia olla täällä pitkään aikaan, nyt kun toi kaukosuhteilukin on vakiintunut ja saatu hyvälle mallille :) Ja myös kun tietää, että näkee toisen taas lyhyen ajan päästä. Mutta tänne palaaminen oman murun kainalosta tuntuu aina tosi karulta (varsinkin, kun täältä ei ole löytynyt vielä kauheammin kaveriverkostoa).

      Poista
  2. Siskoni sanoi myös, että koki elämänsä kylmimmän talven ollessaan vaihdossa Espanjassa. Ikkunankarmien välissä saattoi olla usean sentin rako ja muutenkin nuo kivilattiatalot ovat aivan hirveitä... Oli kipeänä jatkuvasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, meitsi kolmatta kertaa kipee näiden kolmen kuukauden aikana (Y). Täällä mä villasukatjalassa värjöttelen - varpaat silti jäässä :D

      Poista