torstai 21. lokakuuta 2010

Long Lost Relatives



Pojat otti Island shuttlen harbouriin, koska ne halus jatkaa matkaa Ayriin sukeltaakseen, mutta sovittiin, että nähtäs Airlie Beachissä. Me tytöt taas mentiin ainooseen kahvilaan, joka lyödettiin, ja syötiin aamiaista.



Melanie on siis recently saanu tietää, että sillä on kaukainen sukulainen täällä Magnetic Islandsilla, joten patikoitiin rinkat selässä sen talolle. Henrietta on sulonen mummo, joka on muuttanu 60-luvulla Hollannista Australiaan. Se kasvattaa melkein kaikki vihannekset itse omassa puutarhassaan ja sillä on myös chokseja, kanoja.



On ollut ihanaa vaan levyttää koko päivä. Olin ihan kuoleman väsyny, koomanen, ja mun selkä on ihan paskana siitä, että ollaan nukuttu ilman mattresseja ohuilla makuupusseilla. Plus oon kipee.



Tuntuu outoa olla jonkun kodissa. Tai siis outoa on se, kuinka vaivattomasti pystyy tuntea olemaan kotonaan, vaikkei edes tunneta Henriettaa. Tavallaan kiva tehdä välillä jotain erilaista; loppujen lopuksi kaikkii hostellit ovat samanlaisia ja kaikissa hostelleissa vallitsee sama meininki. Täällä ollaan vaan makoiltu kolmistaan Henriettan vierashuoneen parisängyssä ja ladattu akkuja.



Tehtiin me myös jotain: Mentiin ruokkimaan Rock Wallabyja ! Srsly so cute. <3 En oo koskaan tajunnu sitä, ku jengi on ”omgomg haluun nähä kengurun/koalan”.. Mut wallabyt oli just jees. Nähtiin myös pari nukkuvaa koalaa, ja olihan ne kieltämättä sulosia. Mut mikään ei voittanu sitä, ku olin pesemässä illalla hampaita ja kuulen jonkun syömisäänen ulkoa ja myös äänen, joka kuulostaa kuin joku olisi choukkaamassa. I KNEW IT. A possum !!!! Ne on niiiiiin siistei, haluun adoptoida sellasen! Teki mieli silittää sitä, mut se olis salee purru.. Mut anyway, what i really wanna see is a shark. Kunhan se ei syö/purase mua eikä ketään muutakaan. Mut olis ihan helvetin makeet nähä evä ja tuntee se adrenalin rush. Kunhan kaikki pääsis sit vedest ylös turvallisesti :D Välil kyl jännittää uida tääl, enkä yleensä meekkään kauheen syvälle.



Tänään (22.10) jäin vaan tänne talolle, kun Laura ja Melanie meni wildlife showhun. Siel ois siis ollu koaloja ja possumeita. Jos maksat $14 (10€) niin pääset pitämään Koalaa sylissä ja ottamaan sen kanssa kuvan. $19 pätee posumeihin. Koko raha menee kuuleman eläinten hoitoon. Mua ei sinäänsä kiinosta tollanen ja varsinkin kun ollaan jo nähty kummatkin lajit luonnossa. Kaiken lisäksi tunnen, että on parempi jäädä kotiin lepäämään, koska en halua olla kipee Airlie Beachissä (jossa on muuten kaikki ! Ainaki Cairnsissa tutustumani Stella Suomesta ja Coloradon pojat).



Villasukille on siis äiti ollut käyttöä. :D Laura on nauranu vaikka kuinka monta kertaa, kun otin villikset mukaan, koska äiti sano, että lentokoneessa tulee varmasti kylmä (ei tullu).
Tänään oon siis vain ajatellu lepäillä, lukea mun kirjaa ja siivota mun rinkan + järjestää sen uusiksi. Oon jopa pessy mun, Lauran ja Melanien pyykit! En yhtään tiiä mitä teen ton Fullmoon Partyn kanssa (jonka vuoks alun perin päätettiin tulla tänne). Se ois tänään ja siel ois ASTON SHUFFLE esiintymässä (Aussie DJ), mut toisaalta ois erittäin hyvä idis lepää eikä toi sääkään oo mikään niin hyvä. Eilen oltiin kaikki sillä kannalla, ettei mennä, koska sato ja tuuli aamuyöstä iltaan saakka. We’ll see.



Aijoo, säästin eilen vähän päälle $50 :) (which was my mission for the day)



That’s the beauty of knowing people around the world: they’re always willing to give you accommodation and a meal (:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti