tiistai 20. elokuuta 2013

Madridiin muuttoon tasan kaksi viikkoa


Siis miten hitossa mun Madriin muuttamiseen on enää vaivaiset kaksi viikkoa?! Ja mihin ihmeeseen kaikki aika on mennyt?! Mähän en oo tehnyt heinäkuusta asti kuin kaksi vuoroa viikossa töitä, koska opintoraharajat ylittyy, joten oon ollu basically aika työtön. Ja sit, kun en edes ole käynyt viimiseen puoleen vuoteen salilla (hehheh) niin ihmetyttää, että miten ihmeessä mä oon saanut ajan kulumaan näin nopeesti? Seems like I don't do much... :D


En ole lukenut edes Espanjaa (oon tällä hetkellä lukenut vasta kuudenteen chapteriin asti :s), joka ärsyttää! Ärsyttää tämä saamattomuus. Paitsi eilen, kun päätin, että nyt mä aion mennä lukemaana Espanjaa kahvilaan, koska tää mun baaripöytä on niin epäergonominen opiskelulle (näytän tällä hetkelläkin ihan Quasimotolta). Joten keräsin kirjani ja menin samalla tsekkaamaan Café Säde -nimisen paikan, joka mun on pitänyt tsekata jo monta kuukautta. Mun kaveri oli oikeessa, aika hipsteri mesta :D Ärsyttää ihan sairaasti, kun siellä oli sellanen maailman söpöin parrakas hipsteri-isä + hyvin puettu parivuotias (?) poika -yhdistelmä, joilla kummallakin oli sellaset pappalakit päässä. Siitä olis tullu maailman parhain kuva, kun se vaalea poika istuu isukkeine kahvilan ulkopöydässä ja nenä miltei ylettyy kahvikupun reunalle..... :) Mutta, tietty tää tapaus oli "ujo hipsteri" eikä antanut ottaa kuvaa, kun menin kysymään. Tää on syy, miks mä harvoin kysyn lupaa vaan otan vaan sen kuvan. ( ;) )



Kuvista puheen ollen, kävin teetättämään mun Ebaystä tilatun kertakäyttökameran! Tilasin siis kaksi kappaletta pinkkejä kertakäyttökameroita ja ne oli including postage vaan 5 euroa! Supa cheap! Niistä kuvista innostuneena - ja kans siksi, että sieltä kuvista puuttui eräs pusukuva, jonka luulin filmille tallentuneen - vein eilen Fotoykköseen muistitikullisen digikuvia viimeisen vuoden varrelta - - - 159 kuvaa ja olin onnea täynnä :) Parasta se, että Fotoykkösellä on maanantaisin tuplakuvapäivä, joten voin kans jakaa ne söpöilykuvat toiselle.. :) Teetin myös kaikki parhaimmat "valokuvaus" -kuvani mutta mukaan mahtui myös ihan iPhone räpsyjäkin :) Muistoja! Tässä postauksessa esiintyvät kuvat ovat siitä 159 satsista - minun ottamia kuvia siis naturalmente.

Muita juttuja, joita olen hoitanut alkuperäisestä TO DO Ennen matkaa -listalta:

  • Täyttänyt tilapäisen ulkomaille muuttoilmoituksen Kelalle ja selvittänyt, ettei vaihto-opiskelujaksoni tule vaikuttamaan mitenkään Suomen sosiaaliturvaan kulumiseen
  • Hakenut Kelalta korotettua opiskelurahaa
  • Hakenut allerkijoitetun Learning Agreementin koululta vaihto varten
  • Korjauttanut Macbookin - voin lämmöllä suositella Lasipalatsin Teactor -Macliikettä - Erinomaista, ystävällistä ja helvetin nopeaa palvelua (meni vain 4 arkipäivää!)
  • Roudannut duunista ekat kaks muuttolaatikkoa!
  • Saanut puuttuvat kuulokkeet broidilta, jotka hän sai ilmaiseksi Puolan matkalla juotuaan 5 tuoppia Zywiecia -  Faija ja broidi joi sit kolmet kuulokkeet.. :D Parasta on, että ne kuulokkeet vielä toimii hyvin ! Hyvä basso.
  • Uusinut kaikki mahdolliset lääke- ja rasvareseptit
  • Muuttanut osoitteeni Maistraattiin 
  • Tilanut ja saanut uuden Mastercardin
  • Varannut kolme ajotuntia ja inssin - pakko päästä läpi, koska aika loppuu kesken!
  • Irtisanonut kaiken; salin, kämpän, netin, sähkön - paitsi kännykän, jonka liittymän muutan parin euron liittymäksi, joka pysyy täten auki ja jota käytän Suomessa olessani
  • Ravannut tiuhaan Santiksessa ja viettänyt maailman kivoimpia lomaviikonloppuja lempparin kanssa 

Jäljellä olisi siis vain näiden asioiden tekeminen:

Liittymä! Makavakuutus! Pakkaus! Muutto! Kämpän reikien yms paikkaaminen ! Vaihtoavain takas ! kirjastonkirja !  Espanjan lukeminen ! iPodin päivitys !  Osta lääkkeet+rasvat !

Onks kukaan muu muuttamassa ulkomaille / lähössä pidempään reissuun? Mihin? JÄNNITTÄÄKÖ? Onko lähtövalmistelut jo ready ready? :)

2 kommenttia:

  1. Tammikuussa suuntana australia ja reppureissaus! Ei jännitä vielä, koska matka vähän vielä auki haha :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihään ! Sul tulee olemaan niin paras reissu! ootko menossa kauaks aikaa ja aioks asettautua vain yhteen kaupunkiin vain kierrellä? Mihi lennät ja tiiäks jo mihin päin suuntaat? :) Ite olin 3 vuotta sitten Ausseissa ja huhhuh. oli kyl hyvä reissu! Lennettiin Cairnsiin ja lähettään suhaamaan alas päin. Tehtiin kans road trip Melbournesta Uluruun (Ayers Rock). Kirjotin siitä matkasta muuten tännekin - niihin merkintöihin löytää klikkaamalla Australia -tägiä ! :)

      Poista