lauantai 26. lokakuuta 2013

Luovasti ylikierroksilla


Kuten edellisessä merkinnässä kirjoittelinkin, mulla on ollut "pieni" koti-ikävä. Mulla on ollut huonoja kuin hyviä päiviä, ja fiilis on myötäillyt sellaisen perus bipolar disorderiläisen elämän vuoristorataa. Esim. keskiviikkona mulla oli suhteellisen hyvä olo, kun taas eilen aamusta alkuiltaan oli ihan saakelin paska olo ja harkitsin, että pitäskö lähteä kotiin (en tietenkään halunnut tehdä mitään hätäisiä päätöksiä, sillä vaakalaudalla on aika helvetisti mm. kaksois- kuin myös ihan Suomen puolen tutkintoni.. ja mites Kelan opintorahojen palautusten kanssa..?). Kuitenkin tiedostin, että tänne olen halunnut syystä; saan kaksoistutkinnon, (täten) erotun työnhakuprosessissa ja opin kielen. Suomessa kokonaan suoritettavan International Business Logistics -tutkinnon sijasta saan European Management (tradenomin)tutkinnon ja Universidad de Europeasta vieläpä kandin (Bachelor of Business Administration) - siis siitä hyvästä, että 'opiskelen' kolmannen vuoden Madridissa! Logistiikan tutkinnolla (se olisi siis ainoa [englannin kielen] vaihtoehto, jos haluaisin lähteä Suomeen kesken kaiken ja vaihtaa tutkintoa) en tee mitään, sillä se ei aja yhtään niitä tavotteita eteen päin, joita haluan saavuttaa. Johtamisen ja hallinnon tutkinto taas vastaa itseäni kiinnostavaa tapahtumatuotannon alan tutkintoa ja tapahtuman järjestämiseen tarvittavia skillejä, sillä onhan meidän linja pitkälti projektisuunnitellua ja -hallintoa kuin myös (event) managementiä.

Indian Summer 1.10.2013

Sain itseni ylös kuopasta vasta, kun mun brother from another mother (you know who you are!) osasi sanoa mulle oikeat sanat - ja ei jumalauta oikeesti mä oon ollut sen jälkeen hyvällä tuulella (eli eilisestä [24.10.] illasta lähtien :D) ! Mä oon voinut nyt paljon paremmin, kun oon saanut asioita hieman eri perspektiiviin ja katsonut asioita hieman positiivisemmin (the key is not to look at the whole eight months but to break it apart to tinier bits ! Eli niihin aikoihin, kun en ole Suomessa - ja ne välit on naurettavan lyhyitä! Tuun käymään Suomessa kuukauden välein !).

Drafting of Wyanet

Ja nyt asiaan, miksi aloin kirjoittamaan tätä tekstiä niin järisyttävän onnellisesti (bipolar..): Olen tajunnut, että vaikka tästä pakosti tulee varmaan rankkaa (kun on se parempi puolisko kaukana) niin mun pitää katsoa tän vaihtovuoden positiivisia puolia; mullahan on kokonainen vuosi itseni kehittämiselle! Mulla on nimittäin nyt niiiiiiin vähän koulua (helloo kaksi kurssia..), että voin vaikka JOKA PÄIVÄ taiteilla, opiskella itselleni kiinnostavia asioita, katsoa dokkareita ja lukea kirjoja ! Toki pitäs myös varmaan niihin ihmisiinkin tutustua kuin myös Madridiin, mutta en ota siitä stressiä enkä ala nyt pakottamaan itseäni tekemään mitään, kun mulla on maailman suurin draivi päällä kehittyä niin luovasti, henkisesti kuin älyllisestikin (niin, koska asioitahan voi opiskella koulun ulkopuolellakin ja aivan jotain muuta kuin sitä production function shaizea).


Wyanet - The One Who's Beauty is Legend 22.10.2013

Mä oon nimittäin taiteillu täällä vaikka kuinka! Ei ees kaksi kuukautta täynnä ja mulla on menossa jo kolmas taideprojekti - ja idiksiä riittää! Oon istunut paljon enemmän kotona piirtämässä, kun baarissa bissellä :') Opiskelin tossa äsken vähän taidetekniikoita ja himoitsen koko ajan oppia uutta ja olenkin alkanut challengaamaan itseäni luovasti - olen yrittänyt asettaa itseäni oman comfort zoneni ulkopuolelle piirtäessäni ja kokeillut uusia juttuja taideprojekteissani. Oon ihan hiton innostunut ja iloinen tästä! Himoittaa oppia teknisesti paremmaksi ja oppia uusia tekniikoita. Tajusin nimittäin, että ainahan mulle jotain hihaan tarttui, kun kävin pienenä taiteilutunneilla. Hokaamalla, kuinka jonkin asian voi tehdä teknisesti erilailla ja näkemällä eri tekniikoita kehittyy paremmaksi piirtäjäksi/maalaajaksi/taiteilijaksi. Harkitisin, että voisi olla ihan hyvä mennä piirtämään alastonmalleja, jotta käsittäisi paremmin ihmisen anatomiaa/fysionomiaa (onkohan tää nyt mun hakema sana, yritin pähkäillä, mut tajuutte varmaan mitä tää puol-MaMu meinaa!) ja sitä, kuinka keho, lihasten varjot ja raajojen asennot muuttuvat - ja osata piirtää tätä kaikkea paremmin.


En oikein tykkää julkasta keskeneräisiä teoksia, mutta tässä tän hetkinen projekti: Ivy

Mä meen nyt jatkamaan piirtämistä, koska mulla on aivan törkee inspis, mut halusin viel sanoo, että opin tossa äsken uusia juttuja Photarissa! Kuinka siistiiiii :)

PS. Tässä teille vaihtoehtoinen perjantai - muut on dokaamassa :D Erakko-Sandra, ihan sama :D
PPS. Kuvituksena teille mun tän Madrid ajan tekeleitä. Jos kiinnostaa nähdä mitä muuta olen tehnyt, niin klikkaa tästä. En ole todellakaan jaksanut uploadaa kaikkea. Myös valokuvasivulleni pääsee tästä.
PPS. Ja sitä fysionomiaa/anatomiaa haluaisin juuri oppia, koska en ole todellakaan tyytyväinen ton Wyanet-piirroksen kehon rakenteeseen (unohdin jopa peukut kädestä! :D)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti