maanantai 15. huhtikuuta 2013

From Shit to Super

Voiko saada parempaa vastaanottoa, kuin tälläistä? <3 p="">


Oikeesti !! JA mä olin vaan hartaasti toivonu, että oispa Jassu jo mua vastassa, koska se tuppaa aina oleen myöhässä... and what did I see ! SHE  WAS THERE _AND_  SHE HAD BOUGHT ME THIS SUPER CUTE BALLOON <3 ihana="" p="">



Otettii juna Utrechtii ja naureskeltiin, ku päädyttii vahingos siihen junaan, joka stoppaa joka asemalla.. Meil oli kiire kauppaan ostaan safkaa ja juomista ja Jassul oli sairas kusihätä...:D

KYLLÄ, MINÄ CON DARUDE!

Ja oikeesti, ku aamu on alkanu yläolevissa tunnelmissa (=DARRASSA) näyttäen kaikin mahdollisin merkein, että tää lähtö on huono idea (paniikkiherääminen kello kymmentä yli kaks [nukkumaan aamuviideltä - "en mä tartte herätyskelloo!"], speed packing, tajuuminen, että mulla ei salee oo ees puhtaita alkkareita/sukkia [oli :D], ei autokyytiä, kiire, hedari, nälkä, kämppä on läävä ja mun tiskivuori kohta homeessa ku en ehi tiskaa just nyt, täyden puolen litran vesilasin kaatuminen lattialle just ku oon lähössä ja mitä nyt näitä oli...) niin on ihan SUPERIA, että ilta kuitenki päätty näihin merkkeihin:



Oltii siis reiveis Jassun yhen frendin, Ingerin kaa ja hitttttttto mitä musaaaaaa. olin ihan eufoorias :]


Tutustuttii siisteihi tyyppeihin, käytii ostaa ranskalaisia mayolla (so dutch..) ja mentii hetkeks jatkoilemaan ennen ku otettii Jassunkaa cäbi takas kotii. 



Oon WhatsAppaillu ilmeisesti Heidille jotain hammastahnatuubista, johon oon saanu takas vastauksen, ett oho, ollaanpa sitä aikasin hereil.. No ei vaan itseasiassa vasta menossa nukkumaan (7am).


Jonku talon kyljessä oli tällänen viritelmä..! ihana! 



Ja Suomessa HOAS ei anna ees kuulema kiinittää nastoja seiniin : DDD


Himoitsin tota mättööö..jurrinälkä


Art everywhere (:



sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Espace Artist




Päätin vähän leikkiä eskapismillä.. Menin perjantaina kaheksaks töihin ja ehin olla siellä vain tunnin ennen kuin olin päättänyt, että mun on PAKKO päästä nyt äkkiä vittuun täältä Helsingistä. Niinpä ostin sitten lennot seuraavalle päivälle ja tulin tänne Utrechtiin, Hollantiin Jassun luo.




Ihan mega refreshing olla pois Suomesta... Need some space and time and to sort my head out..!



JA, kuinka ihanaa nähä taas Jassua? <3 p="">Mut me lähetään nyt ulos 8+22) ja tää päivä on muutenki omistettu kaikenlaiselle taiteilulle! Eilisist rrreiveist later!

PS. oon kuuleman yöllä halaillu ja pussaillu Jassua...ahahahaaaaaaaaa, wrong person?

lauantai 13. huhtikuuta 2013

Helsinki-Vantaa Airport Terminal 2


Guess who's at the airport?
Guess who is fucking hungover?


...Any guesses where I'm heading?

perjantai 12. huhtikuuta 2013

VOTE ME !



Hey guys...! I've never taken part in any competition with my blog but I would really appreciate if you could go and vote me as the best travel blog HERE ! :) Type http://heyletsgogetlost.blogspot.com on "Paras Matkablogi" !




Ja sama teille mun ihanat suomalaiset lukijani.. olisin super kiitollinen, jos äänestäisitte mun blogia parhaaks matkablogiks TÄÄLLÄ!

Vaikka tällä hetkellä current location onkin Helsinki, niin uusia matkaseikkailuja on luvassa Madridissa, kun suuntaan varpaani sinne syyskuussa opiskelemaan..! Ja sitten oikeastaaan Madridin jälkeen tulen vain pikavisiitille Suomeen vaihtamaan matkalaukkuni, kun lähden suorittamaan work placementiäni Ausseihin/Mexicoon/tai johonki South Americaan!!! ai aiai ;)


keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

This is me, Naked




Tiedättekö, kuinka jengi lähtee travellaamaan ja 'etsimään itseään'? No, itse en koe, että olisin niinkään ollut millään reissulla 'löytänyt' itseäni, vaan tajusin yks päivä, kuinka paljon oon valaistunu tän kahden vuoden aikana KOTONA ollessani. Kerron tästä nyt ensi kertaa julkisesti blogissani*, mutta kun tulin Australia/Marokon reissultani, olin keskivaikeasti masentunut, jonka lääkärikin minulle diagnosoi (EDIT:// tästä siis pari vuotta ja masennuksesta on parannuttu!). Suomeen tullessani otin siis itseäni niskasta kiinni ja hankiuduin puhumaan ongelmistani - jouduin siis käymään läpi kaikkea kokemaani paskaa ja analysoimaan itseäni, jonka jälkeen se itsetutkiskelu jäi päälle - välillä ihan ärsytykseksi asti. Tuntuu, että näiden parin viimisen vuoden aikana, kun olen ollut paikoillani Suomessa (lukuunottamatta jotain pikkutrippejä ja parin kk reissuja Balille ja reilaamaan) ja tutkiskellut itseäni, olen oppinut ihan hirveästi itsestäni, elämästäni ja muuttanut ajatus- (ei maailmaani) vaan tapojani.





Vaikka pääsin pikkuhiljaa masennuksesta ja ahdistuksestani yli, jätti se henkiset arvet siinä mielessä, että pidin itseäni pitkään paljon heikompana kuin mitä oikeasti olin. Vähättelin itselleni omaa jaksamistani, koska vaikka olinkin tervehtynyt, olin joutunut käymään sen verran kuilussa, että uskottelin psyykkisen jaksamiseni olevan edelleen yhtä huonoa, kuin mitä se oli masennuksen aikana. Hoitaessani masennustani olin juomatta viisi kuukautta, koska huomasin alkoholin pahentavan ahdistustani ja pahaa oloani. Kehoni ja mieleni tarvitsi extramäärän huolenpitoa ja lepoa, ja sitä sille myös annoin. Siispä, vaikka vihdoin parannuin, elin edelleen hyvin varovasti, koska masennus oli jättänyt sen verran syvät arvet mieleeni. Meni ainakin vuosi ennen kuin avasin tilanteelle silmäni, kun eräs uusi ihminen elämässäni huomautti, että vähättelen koko ajan jaksamistani. Myöntäessäni asian itselleni aloin kokeilemaan rajojani ja vähitellen taas elämään peloitta, että ahdistaa/en jaksa, jos en nuku x määrää tunteja/juon x määrän bisseä. Se oli aika iso askel ja olen helvetin onnellinen, että tämä ihminen sai minut heräämään, koska ei se olisi ollut mitenkään inhimillistä elämää 'elää' peläten oman jaksamisen puolesta. Ajatuksen ja oman asenteen voimalla voi saada paljon aikaan ja voit vaikuttaa paljon omaan mielialaasi. Don't mindfuck yourself - your brain is a powerful tool, but don't use it as a weapon against yourself.



Kun masentui ja menetti sen kaikista tärkeimmän - elämänilonsa (mutta onneksi olen sen verran taistelija, etten elämänhaluani) - elämä valui sormien välistä eikä mistään saanut mitään kiinni. Välillä sattui itkeä pelkoaan ihan vain siitä, että miten mikään ei tunnu enää miltään eikä mistään saa nautintoa. Ja kun kaiken menettää, sitä silloin alkaa arvostaa. Vaikka en ikimaailmassa haluaisi kenenkään - en edes pahimman vihamieheni (jos sellaista olisi) - kokevan masennusta, niin olen siitä siinä mielessä kiitollinen (ikuinen optimisti kun näköjään olen), että arvostan kaikkea nykyään niiiiin helvetin paljon! Muistan, kun alkoi menemään paremmin, kiittelin normaalimpaa oloani monia kertoja päivittäin. Tein sitä ihan helvetin pitkään ja VIELÄKIN - AINA kun muistan (eli viikossa useita kertoja) pidän "kiitollisuuden hetken", jossa kiitän mielessäni kaikkea, josta olen kiitollinen - aina henkisestä ja fyysisestä terveydestä ihanaan perheeseen,  unelma-lokaatiokämpästä elämänintoon, ja inspiraatiosta rakkaisiin ihmisiin.



Koska arvostan kaikkea, mitä mulle on suotu ja olen ymmärtänyt oman mieleni voiman, olen myös yrittänyt muuttaa ajatustapaani paljon positiivisemmaksi. Aloin tuossa kuukausi takaperin tekemään taas Alepa-vuoroja määräaikaisen toimistoduunin loppuessa, ja voin sanoa, että karmi aika hitosti ajatus istua kassalla (jos itellä on huono päivä, niin ei terve, olet oman mielesi VANKINA, etkä pääse ajatuksiasi karkuun!). Mutta oivalsin, että kyse on vain asennoitumisesta - niinpä sen ensimmäisen vuoron koittaessa listasin kaikki hyvät puolet siitä vuorosta - (se on kiva Alepa, aika siellä menee nopeasti, se on aivan kodin vieressä, eli jee, mun ei tartte ees matkustaa mihinkään kauas) - ja hitto, oli oikeastaan ihan KIVAA mennä töihin !! Tämän jälkeen olenkin soveltanut aktiivisen positiivisen ajattelun tekniikkaani ihan joka päivä. Joka aamu, mietin 5 things i'm happy about - viittä kivaa juttua siinä päivässä. Ne asiat voi olla ihan pieniä juttuja - tänään paistaa aurinko, mulla on tänään töitä lähi-Alepassa (lyhyt matka & rahaa jee!) ja tänään on perjantai eli jeeee bisselle kavereittenkaa illalla - mutta kunhan ne tekee sut just sinä päivänä iloseks. Ja oikeesti, voin ihan totuudenmukaisesti sanoa, että on lähteny päivät ihan eri tavalla käyntiin - sitä jotenkin nauttii hetkestä paljon enemmän eikä vain odota että-tää-päivä-olisi-ohi-jotta-olisi-jo-lauantai-ja-ne-reivit. Nykyään olen paljon enemmän present ja saatan havahtua, kuinka fiilaan kybällä sitä, miltä sora kuulostaa mun Connujen alla tai miltä ilma tuoksuu tai ihan vain sitä, miten onnelliselta musta tuntuu just sillä hetkellä.



Vaikka nykyään arvostan tosi paljon nykyhetkeä, meni monia vuosia hukkaan, että elin ihan laput silmilläni. Elin monta vuotta katse pelkissä tulevissa matkoissa töitä tehden ja rajoittaen itseäni ja  elämääni. Varmaan neljä vuotta vierähti, kuin elin vain tuleville reissuilleni - en antanut itselleni tilaa nauttia elämästä täysillä Suomessa ja kielsin itseäni esim. ihastumasta kehenkään, koska mietin aina, että reissut reissut reissut. Mietin aina, että "no reissussa sitten". Vaikka mun matkat onkin ollut yksi suurinmoisimpia kokemuksia ja lahjoja, joita olen itselleni suonut, on ne ikään kuin ollut itselleni omanlaisena vankilana. Tajusin vasta viime kesänä, kuinka SAIRASTA on rajoittaa itseään ihan vain sen takia, että "mä lähen kohta kuitenkin pois". Ymmärsin viimein, että jos elän tätä ajatuskaavaa noudattaen, huomaan kohta, että en ole elänyt ollenkaan. Ja, aloin viimein elää. :)




Saatoin ennen rajoittaa itse itseäni, mutta myös muiden ihmisten ajatusmaailmojen vuoksi. Vihdoin saatoin itselleni myöntää, että elän tätä elämää vaan itseni vuoksi enkä voi ajatella sitä, mitä joku muu on asiasta mieltä. Naurattaa kirjoittaa asiasta tänne, koska tämä asia on varmaan 99% ihmisten mielestä täysin absurdi ja ridiculous (mutta ehei ilmeisesti ihan joka ihmisen kohdalla täysin näin pieni asia...) mutta ymmärsin, että en voi stressata koko elämääni siitä, miten konservatiivinen faijani kieltää minut, kun saa tietää, että mulla on joku tatuointi. Ei musta vaan tuntunut silloin seitsemän vuoden harkinnän jälkeen 5.12.2012 siltä, että musta olisi joku rikollinen tullut tai että olisin jotenkin ihmisenä muuttunut? Jos se fakta, että mulla on jonkinlainen teksti kyljessäni muuttaa mut jotenkin huonommaksi ihmiseksi jonkun silmissä, niin se on sitten sääli, mutta en voi mitään sen ihmisen ajatustavalle ja vanholliselle ajatusmaailmalle. Oma kehoni ja ihoni kun se on. Mulle tatuoinnit on vain ajatuksia ja kuvia musteena iholla sulle tärkeistä asioista. Ja olen edelleen se sama Sandra.



Ja ehkä tärkein ihanin oivallus, jolla myös annan itselleni paljon anteeksi omalle käytökselleni: Elämää ei tartte ottaa tosissaan. Älä ota stressiä. Älä elä tulevaa peläten, että kohta sattuu. Elä mielummin kuunnellen sydäntäsi äläkä järkeäsi ääntä, koska kaikesta pääsee yli. Vaikka kuinka paskaa olisi - jos oon masennuksesta päässyt yli, niin en mä mihinkään sydänsuruihinkaan tule kuolemaan syksyllä ! Tärkeintä on elää hetkessä ja tehden sitä, mikä sillä hetkellä tuntuu hyvältä.

Ja apua, tän nyt piti olla vain teksti siitä, miten mun ajatustapa on muuttunut, ja vain SIVUTA sitä, kuinka olen joskus pari vuotta sitten ollut masentunut mutta parantunut siitä, mutta tästä nyt ilmeisesti tulikin vähän diipimpi vuodatus aiheesta... :) Jään odottamaan, minkälaista reaktiota tämä synnyttää, ja toivon, että joku ehkä saisi tästä jotain irti itselleen :)

*=en ole ennen kokenut, että siitä tarvitsisi kaikille kailottaa mutta toisaalta en häpeä asiaakaan ja voin nykyään aika avoimesti sanoa uusille ystäville käymästäni kampailusta. Koen, että jotta tähän kirjoitukseen pääsee kunnolla sisään, minun täytyy raottaa hieman menneisyyttäni ja minusta on hienoa, jos joku samassa tilanteessa oleva tämän lukee, ja ymmärtää, ettei masennuksen kanssa tarvitse olla yksin eikä asiaa tarvitse hävetä. Ongelmastaan kannattaa olla rehellinen läheisille ja siihen kannattaa hakea apua. Pitää osata kertoa  asiasta ja puhua möröstään.

PS. Mua hiukan hamirttaa, koska mulla oli toinenkin paperinen näitä oivalluksia täynnä (listasin näitä siis duunissa - tuo ainainen epiphany keidas...) mutta tietenkin hukkasin sen, kun päätin juhlistaa vähän pääsiäistä alkoholilla (jollain on varmaan tosi hauskaa lukea mun avautumisia Alepa-kuittien toiselta puolelta... :) ) Mutta ehkä se on ihan ok, tulihan tätä tekstiä aikamoinen määrä... JOS KUKAAN TÄTÄ EDES JAKSAA LUKEA! ;)

tiistai 26. maaliskuuta 2013

perjantai 15. maaliskuuta 2013

Therapy Session vol 1.3.

Tulin just duunista.. ai että, on toi kassahomma niin semmosta terapiaa - sellanen 8 tunnin deep thoughts -sessari joka kerta !

Aloin kassalla miettimään, että onkohan kolmannen asteen kouluhaku vielä voimassa (tsekkasin puhelimmella ja kyllä ilmeisesti on). En tiiä mikä kapina mun aivoissa on nyt menossa (varmaan alitajuisesti tää hakujuttu tuli mieleen, koska vaikka haluankin lähteä Madridiin, niin tavallaan vähän en) mutta tuli semmonen läppä mieleen, että pitäisköhän ihan läpällä hakea kouluihin.

Tää oma koulutuslinja on alkanu tuntua niin diiba daabalta... Siis joo, ihan hyvät paperithan tuolta koulusta saa, ja "ovet pysyy avoinna", mutta en oo kyllä yhtään mitään uutta tämän vuoden aikana oppinut omaa harkinnassa olevaa tulevaisuuden polkua varten. Se, että haluut perustaa oman yrityksen ei kyllä vaadi yhtään mitään paperin paperia - eikä varsinkaan noi tapahtuman tuottaja hommat, joita itse kaavailen. Päin vastoin, tuntuu, nyt kun käyn koulussa kokopäiväisesti ja on vielä noi kaiken maailman vaihdot sun muut edessä päin, että tää koulu hidastaa mua mun kaavailemalla tiellä. En todellakaan tarvitse koulua siihen, jos haluan suuntautua tapahtumatuotantoalalle. The only thing I need is to get off my ass and start doing ! (Ja niinhän mä viimein olenkin !)

Kyllä mä ehkä ihan läpällä saatan hakea pariin kouluun (niille luoville aloille, jotka kiinnostaa kans ihan vain harrastusmielessä) mutta en usko, että jättäisin omaa koulua kesken. Se vasta ois tyhmää, kun puolet koulusta on jo käyty, eikä jäljellä ole kuin vuosi Madridissa (venaan ihan hitosti, että teen surf trippejä coastille ja että pääsen takaisin ihanaan Portugaliin sekä Marokkoon, jossa on maailman parasta ruokaa!), jonka jälkeen puol vuotta work placementtiä (vissiin takaisin Aussilaan ja event management industry fo sho) ja sitten takaisin kotiiiiiin Suomeen suorittamaan vikat kurssit ja kirjottamaan joku hiton lopputyö, josta mulla ei ole mitään hajua (eikä intoa).

Haluaisin vain päästä keskittymään omiin homiin, jotka kiinnostaa !

Mutta tällästä tällä kertaa - mä lähen nyt käymään kirppiskamoja läpi, koska ois tarkotus mennä mammankaa sunnuntaina Kallion Puistokirppikselle myymään. Hitsi, että tulee hyvä olo, kun karsii tota kamaa - ihan vaikka vaan tulevaa lähtöä ajatellen :)

PS. Soz, no pics!

tiistai 26. helmikuuta 2013

Why I Chose Universidad de Europea in Madrid as my Exchange School


Madrid 2011 - Photo by Luke Bibby

As I already mentioned in the previous post in Finnish, my exchange period in Madrid has been confirmed :) I'm currently studying Business Administration, European Management in Metropolia UAS and the exchange year is compulsory. It is a part of the double degree and like the name already suggests, I will graduate (in 2015) with two degrees - my tradenomi degree from Metropolia and a BBA from Universidad de Europea - two bird with one stone ;) I kinda feel like i'm cheating here a bit ;D



So anyways, our degree programme has five exchange partner universities we had to pick from:

-University of Wolverhamption (England)
-École Supérieure de Commerce de Rennes (France)
-Universidad Europea de Madrid (Spain)
-Berlin School of Economcs and Law (Germany)
-École Supérieure de Commerce de LA Rochelle (France)



Each school only has five free spots, and as there are 25 students in our programme, you can imagine the amount of competition... I have been wanting to learn to speak Spanish properly so I had chosen to apply to Madrid even before getting admitted to my degree programme! I was fairly content with getting in Madrid because 1) I was super motivated getting in (which you'll probs notice from my motivation letter) and 2) I had put a lot of effort during the first year of my studies so my GPA was pretty high - thus, I had a good advantage into getting picked.

However, if only Spanish would be spoken in Berlin I wouldn't had doubted a second where to apply...! I think Berlin is a fucking cool city with its art and club scene and amazing street art EVERYWHERE. It's super liberal and yet everything seems to work so efficiently and effortlessly. Man. I would LOVE to live there - it just feels like MY place - and one day I hope i'll get to experience Berlin as a resident - if only for a short while :)



But anyway - learning a new language - Spanish - was my priority which was why I was super keen on hearing I had gotten accepted to my first choice :)

I did write a 2 page motivation letter.. HOWEVER seems like it was all for nothing as we only needed to submit a 1000 CHARACTER (_including spaces_) motivation 'letter' in the application e-form.. I was going to paste my proper motivation letter here but as I haven't yet sent it for the school (if i'll ever need to) I think i'll save it for later (so that no sneaky classmates of mine would steal this! ;) ) I think I will save it for later. Not to mention that it might be a bit too long...

So here, my 1000 character motivation 'letter':



UEM offers me everything that I’m looking for in a double degree partner: It gives me the opportunity to fulfill my dream of becoming fluent in Spanish and the option to specialize in the field of marketing. Becoming fluent in the World’s 2nd most spoken language will open placement opportunities, enrich my traveling experiences and broaden employment possibilities. Mastering marketing will not only give me the chance to be creative in a versatile field and learn the psychology behind marketing but also offer me relevant knowledge for my career as an entrepreneur. The importance of marketing is increasing and as a future manager it’s relevant to know marketing as managing comes with the responsibility of marketing. Marketing will not only give me the skills to market my goods and services but also the skills for me to market myself effectively. I believe that Universidad Europea de Madrid offers the best value for the exchange year and would thus like to apply to your university.

-Can't believe I fit everything in 1000 characters!-

torstai 21. helmikuuta 2013

PALUU BLOGGERIN HELLÄÄN HUOMAAN

NÄIN iloinen Bloggerista...ja mahdollissimman rakeinen! 8)

Pitkän harkinnan jälkeen olen päättänyt palata Bloggeriin takaisin - joten päivittäkääs http://heyletsgogetlost.blogspot.com favouritteihinne ;) Vaikka blogi onkin elänyt hiljaiseloa, se ei suinkaan tarkoita, että kirjotusvimma olisi laantunut - päin vastoin: olen juuri saanut tiedon vahvistetusta vaihto-opiskelupaikasta Madridiin ja tämän vuoden puolella pitäisi myös alkaa järjestämään work placement -jaksoa Australiaan/Mexicoon/Where ever the wind takes me !

Eli kirjoittamisen aihetta kuin myös uusia seikkailuita Espanjan kaduilla ja pohdintoja sopivasta työharjoittelupaikasta riittää ;) Tarkoituksena olisi muutenkin hieman uudistaa blogiani ja olenkin aloittanut jo prosessin integroimalla kolme intohimoani saman katon alle ;) Matkustamisen lisäksi siis pidän myös ARTblogia ja PHOTOGRAPHYblogia - siellä siis taiteilutekeleitäni sekä kuvailujani. Oon aika super innoissani näistä uusista blogeistani, sillä olen ollut super inspiroitunu kuvaamaan uuden kameran (Canon 650d) ansiosta ja piirtämään, koska olen 30:n ProMarker-tussin onnellinen omistaja <3 ...eli="" br="" matskua="" riitt="">


Toinen suuri muutos on blogin nimen vaihtuminen - olin jo pitkään pitänyt bloggerin osoitteessa vilahtavaa nimeä enemmän itselleni sopivampana, joten päätin vaihtaa sen sitten Standing On A Shoresta viimein Hey Let's Go Get Lostiksi. Että älkääs ihmetelkö. Pitäis vissin vaihtaa toi banneri jossain vaiheessa sopivampaan 8) Mutta tervettulloo anyhow!