tiistai 21. kesäkuuta 2011

Matka-asioiden hoitoa - 9 päivää lähtöön



Oon niin innoissani, että pääsen kohta taas tuntemaan vapauden tunnun...! Ja tällä kertaa ihan sanan oikeassa merkityksessä - kun kerran ei matkakumppania ole, mahdollisuuksia on rajattomasti! Voin tehdä ihan mitä haluan, milloin haluan ja miten haluan, eikä varmaan tartte välittää mistään 100% Juice - no added sugar -teksteistä!!!!

Oon eilen hoitanut asioita oikein urakalla. Tai no lähinnä shoppaillut hyödyllisiä tarvikkeita vitutukseen. Soitin nimittäin mun duuniin, jonne juuri pääsin, mutta koska mun reili on koulutusviikon keskellä, duuni peruuntu :) Kyrpii vähäsen, homma oli nimittäin mun tän hetkinen unelmaduuni (tai siis sellanen unelmaduuni, jota tässä iässä vois pitää ihanteellisena, muttei ehkä tekis sitä loppuikäänsä), mutta minkäs voit, big corporation... ei niitä kiinnosta ootko matkalla vai et, niitä kiinnostaa vaan, pääsetkö tulemaan silloin, kun he haluavat. Eli noooo joudun tyytymään olemaan Alepan kassalla vielä... :ASD

Mutta juu, eilen olen siis
-vienyt yo-todistuksen kouluun ja siten varmistanut koulupaikkani
-vienyt vedenalaiset Aussikuvat teetettäviksi
-ostanut numerokoodilukkoja rinkkaan sun muihin
-ostanut matkakirjasen
-ostanut reilille tarpeelliset vaatteet: alusvaatteita, leggingsit
-ostanut hygieniatuotteita
-pistänyt puhelinliittymän tauolle matkan ajaksi


Mitäs muuta... Ainiin, kävin myös katsomassa rinkkoja, koska pitäisi ostaa sellainen. Faijan omista on nimittäin erinnäiset vetoketjut / kiinnityssysteemit rikki, kiitos minun. Rinkat vain on niin helvetin kalliita eikä mulla nyt ole varaa ostaa sellaista.. :S Tai no olisi, mutta mutta. Chlas Ohlssonissa olisi kyllä 40e rinkka o_o Mutta toisaalta haluaisin kerralla satsata laatuun, hinnasta viis. Hyvä rinkka kuitenkin tulee maksamaan itsensä takaisin monin kerroin. Pitäs kuitenkin ehkä käydä katsomassa sitä Chlas Ohlssonin omaa...

Muut jutut, mitä mun pitäis hoitaa ennen lähtöä:
-Saada Ilarilta mun matkakajari takaisin ("mihin sä oot TAAS lähös???")
-Hakea "The Dice Man" -kirja Suomalaisesta, jos se ehtii saapua sinne ennen lähtöäni
-Hoitaa Australian vakuutusasiat kuntoon
-Ehkä miettiä hieman sitä takaspaluureittiä...
-liimata ISIC-korttiin kuva
-Ostaa VR:ltä reililippu
-Antaa porukoille pankkitunnukset
-Muistaa ottaa festariliput lokerosta mukaan
-Maksaa teetetyt valokuvat
-Siirtää tiedostot koneelta turvaan ja siivota läppäri kaikesta ylimääräsestä paskasta
-Tyhjentää kameran muistikortit (5kpl)
-Ostaa kuulokkeet ?
-Waxaa sääret
-Päivitellä iPodii
-Lataa hyvii dokkareita podille
-Kysyy faijalta, jos sillä sattuis löytymään joku puolalainen prepaid-kortti
-Varmistaa, että mulla on kaikkien ulkomailla asuvien ihmisten numerot
-Palauttaa kirjastoon kirjat, jotka ovat jo neljättä päivää myöhässä
-Ettii joku kiva liikuntaohje, jota vois kans noudattaa
-SIIVOTA HUONE !!!!!

Ei nyt tule mieleen, oliko mulla muuta hoidettavaa. Pitäis varmaan katsoa Australian "hoida-lista" ja verrata.

PS. Olen kauan haaveillut videokamerasta ja tekisi mieli ostaa sellainen reissuun (jos mun budjetti nyt vain sen sallii). What do you guys think? Onks teillä tietoa jostain halvoista mutta hyvistä videokameroista? :)

PPS. Kaikki sormet ristiin, että juhannuksena ei sada (ja on muutenki hyvä sää) !

1 kommentti: