tiistai 28. kesäkuuta 2011

Älä koskaan osta rinkkaa hyvän näköiseltä urheilukaupan myyjältä !

Who needs bars when the sports shops are full of good looking men !



Olin eilen ettimässä rinkkaa alennusmyynneistä ja mukana oli myös kaverini Tiia ja Mia. Kävin eka Intersportissa ja Stadiumissa katsastamassa hintavalikoiman, jonka jälkeen joku random mukava nainen suositteli Retkiaittaa ja Puhosta. Retkiaitasta sitä valikoimaa löytyi, mutta niin myös hintaa kuin töykeää asiakaspalvelijamiestä. Puhoksella taas ei ollut MITÄÄN. Palasin taas kauppaan A, jonka jälkeen menin kohtaan B ja raavin tyyliin päätä. Pyysin jotain myyjää auttamaan mua ja kertomaan, mihin mun pitäisi kiinnittää huomiota, kun olen ostamassa rinkkaa. Aiemmin nimittäin tästä puuhasta ei ole kokemusta, kun olen vaan käyttänyt faijan rinkkoja.

Stadiumin kiva myyjä rupesi perusteelisesti selittämään, että tyyliin tärkein on
-Lantiokiinnikevyö: sen täytyy olla tukeva, että se tukee rinkkaa ja ettei reppu roiku hartioittesi varassa (agree, edellinen liian suuri, aikuiselle miehelle selvästi suunnattu rinkka teki näin. Tais mulla olla myös kaiken maailman säädötkin päin helvettiä siinä.)
-Pituus: Ettei se roiku esim. perseesi päällä. Rinkan säätöjä käyttämällä tähän siis voi vaikuttaa.
-Miltä se tuntuu selässä: myötäileekö se selkää ja onko materiaali selästä kovaa niin, ettei erinäiset tavarat tule tökkimään, kun kävelet rinkan kanssa
-Taskut: onko niitä riittävästi, onko salataskuja?

Siinä taisikin olla tärkeimmät. Muut jutut kuitenkin, mitkä on hyvät tarkistaa,  rinkan kangas, onko sadeviittaa - ja kuten kantapään kautta tulin tänään oppimaan - ovatko lukot tarpeeksi jämäkkiä.



Stadiumin 80 euron maksava 60 litranen sekä myyjän esittely olivat vakuuttaneet minut, joten kiitin häntä ja lisäsin, että käyn vielä vain tarkistamassa Top Sportin, kun siellä oli joku -30% oleva 80 euron rinkka, mutta en ollut sitä ollenkaan katsonut vielä hintalappua pidemmälle. Marsittiin Tiian ja Mian kanssa sinne ja pyysin urheilukaupan myyjää vähän esittelemään rinkkaa, koska olin heidän ja Stadiumin rinkan välillä... WELL tämä kyseinen Riku ei niin ehkä maailman hirveimmin tiennyt rinkoista, koska tennis oli hänen lajinsa, hän oli tehnyt vain 10 päivän reissun rinkan kanssa Portugalissa ja  hän oli muuttanut vasta vuosi sitten Kouvolasta Helsinkiin... eli joo, rinkan metsästysmyyntipuheet meni aivan totaalisen sivuraiteille...!!!!!! Jäätiin suustamme kiinni tämän komistuksen kanssa puoleksi tunniksi ja tuskastuneena yritin miettiä kumman rinkan haluaisin. Stadiumin rinkka oli vakuuttavampi, sliikatumpi, ja siinä oli paljon parempi lantiovyö, kuin Top Sportin omassa. Top Sportin rinkka taas oli 20 euroa halvempi (se on iso raha! :D), siinä oli enemmän tilaa patcheille (joo, tiiän, mikä urpo perustelu) ja rinkkaa esittelevä myyjä oli paremman näköinen ja oikein mukava ;)

Lopulta tokaisin että eivittuenjaksaOSTETAANVAANTÄÄ ja heitin päälle vielä footbagin, koska olen päättänyt, että musta tulee pro ja ensi kesänä voin jopa osallistua mökkireissuilla sen peluuseen mullakin kuin feilaamalla :D (Aivan kuten Australiassa mun Lauran ja Melanien mission oli tulla bilis pro'iksi) Well. Kotiin päästyäni huomattiin äitin kanssa, että rinkan lukot oli jotain heikointa tekoa. Voi saatana. Soitin Top Sportiin ja onneksi Riku vastasi ja muisti heti mut. "Joo tuu vaan vaihtamaan se rinkka." Lähin siis takas kaupoille ja perille tullessani huikkasin sille Rikulle: "Hei muistat sä, kun sanoin, että mulla on vähän tapana se, että ostan tohkeissani jotain ja jälkeen päin vasta huomaan, että siinä on vikaa tai se on väärä tuote?"
"Joo :D"
"En millään vois vain palauttaa tätä rinkkaa? :DD" "
No voit... Kyllä aina saa muuttaa mieltään ;)"

VAIKKA OLIN JUST ENNEN RINKAN OSTOA SEN KANSSA TODENNUT SIITÄ KASSALLA OLEVASTA LAPUSTA, ETTÄ "_EI_ PALAUTUSOIKEUTTA" !!!! SCORE.

Mitä opimme tästä?
Älä osta rinkkaa hyvän näköseltä urheilukaupan myyjältä. Mutta flirtata aina kannattaa!!!






PS. Kävin sitten ostamassa sen Stadiumin ihanan rinkan, jee!
PPS. Kun olin palauttamassa sitä samperin rinkkaa:
"Hei venaa katon vielä, ettei tonne sisään jääny mitään, kun koepakkasin tän."
"Tuolla alavetskarissa näyttäis olevan jotain."
"Huuuuuuuupsista, mun alusvaatebägi :):):):)"

2 kommenttia: