sunnuntai 15. toukokuuta 2011

Change of Plans


Love you boo ! Promise to send u a postcard <3

Sain puhelun tänään Mialta, joka muutti niin reili kuin tulevat asumissuunitelmatkin (ei niistä sen enempää) kokonaan. Mia nimittäin ilmotti, ettei sillä olis rahaa tulla reilaamaan.

"Tajusin, ettei mul oo rahaa, niin kelasin, jos ei mentäis? Et kai oikeesti pahastu."
"Joo siis en. siis meinaat sä, että et oo tulos? Jos et, nii kuitenkin meen."
"Joo. Ootko varma, että haluut lähtee yksin?"
"Joo!"
"Oikeesti?"
"Joo Joo ! :)"


Oli aika sekavat fiillikset, kun viimeisen vuoden on ollut selvät sävelet mitä tullaan tekemään kesällä.

Toisaalta on ihan super sad fiilis, ettei mun paras ystävä oo tulossa nauttimaan tosta reissusta mun kanssa. Tiedän, että meillä olis ollu niin hauskaa ja oltas jopa "topattu" meijän viime vuotinen kesä ikimuistoisuudessaan.

Mutta sit taas ymmärrän, että jos vaan ei ole rahaa, niin ei voi mitään. Arvostan myös Miaa suuresti, että se kerto mulle jo nyt, eikä esim. päivää aikasemmin (vaikka en mä nyt tiiä olisko sillä nyt kauheen eroa).


kuvamatsku vähän vähis??

Mua kans jänskää! On aivan upeeta, että mulla ei ole nyt _mitään_ planeja sen Heineken Open'er -festivaalin lisäksi. Nimittäin jonkun kanssa matkustaminenhan vaatii kompromisseja. Nyt taas voin mennä aivan niin, kuin haluan ja kuin huvittaa.

Mutta toisaalta iski vähän sellanen "apua, meen reilaamaan yksin" -fiilis. Kavereiden kokemuksista kuitenkin tiedän, ettei asia niin ole. Sä et todellakaan ole yksin matkalla, vaikka reissuun soolona lähtisitkin, esimerkkinä Melanie, joka Australiaan yksin lähdettyään löytäytyi miltei kolmeksi kuukaudeksi mun ja Lauran seuraan. Puhumattakaan Tomista, jonka frendi feidas sen kolme kuukautta ennen reissun todellista loppumista.



Enköhän mä selvii yksin

Ja pitää kans kuitenkin muistaa, että silloin joskus kasilla eli noin viis vuotta sitten, kun ekan kerran keksin, että haluan reilaamaan, niin en koskaan ajatellut, että lähtiin jonkun kanssa matkalle. Ideana oli vain matkata, ei se, kenen kanssa.

Mut anyhoo, päällimmäiset fiilikset on innostus ja jännitys hyvällä tavalla. Tulee oleen niin siistii reissaa yksin ! Ja muutenki, ton Aussireissun jälkeenhän mä mietin, että damn, haluisin kyl kokee sen yksin matkustamisen vapauden. Tää Eurooppa tuntuu ihan tajuttoman hyvältä vaihtoehdolta (vaikka äiti sitä kauhistelikin???), jos miettii mun alkuperästä ehdotusta, South Americaa.

Mut oikeesti, Can't wait for the adventure to begin! Stoked !

Ps. Mio <3

6 kommenttia:

  1. awwww babe this borderline made me cry :(

    im so so sad i can't come also but we have the rest of our lives to do silly things and explore the world !

    also we have a honeymoon at heineken right :) <3

    loves you sandro<3 t mio

    VastaaPoista
  2. aww eihä ! :D

    Glad you told me though. And I understand 100% :)

    Ja oot oikees, joku toinen kesä sit!

    VastaaPoista
  3. Moikka, eksyin tänne sun blogiin kun etin ittelleni matkaseuraa kuukauden reilille jolle oon lähdössä kesäkuun puolivälissä. Mulla on sama juttu että haluan matkustaa mieluiten yksin, mutta vanhemmat eivät pysty päästämään rauhallisin mielin jos ei ainakin alkumatkassa ole kumppania(olen siis 16-vuotias mutta hyvin menen vanhemmastakin).
    Olen rentoa matkaseuraa ja hermoista tai omatoimisuudesta ei ole pulaa :)
    Oletko sattumoisin aloittamassa reilin lautalla Puolaan, koska parin päivän matkaseura olisi tarpeen ( tai jos myöhemmin siltä tuntuu niin voihan sitä pitempäänkin reissata samaa matkaa) ? Sellaisen ihmisen kun tarvitsisin alkumatkaan, jonka kanssa pystyy lähtemään eri teille kun siltä tuntuu.
    Jos vain viitsit niin lähettäisitkö viestiä osoitteeseen annika.tuomala@elisanet.fi vaikket haluaisikaan lähteä niin en turhaan odottele vastausta, deadline kun alkaa olla vähän turhan lähellä?

    Terkuin, Annika

    VastaaPoista
  4. Älä anna keidenkään muiden ennoluulojen pilata matkaasi! Etelä-amerikka on pääosin yhtä turvallinen kuin Helsinki. Hauska sillein kun mun yks brassikaveri just päivitteli et kun se oli tänne tulossa, niin kaikki sen kaverit ja sukulaiset sano että varo sit siellä! Just perinteistä, että esim. jos joku tulee kysymään voiko ottaa kuvan kamerallas, niin älä suostu!

    Just tätä perinteistä, kun ei tiedetä..

    Niin ja siis maailman turvattomin paikkahan on stadin yössä grillijono.

    VastaaPoista
  5. Okei! Kiva kuulla :) Niin ja tietty tervettä järkeä kuin käyttää, niin eiköhän niiltä suurimmilta ikävyksiltä välty. Tottahan se on, että suurin riski onnettomuuteen on itse asiassa kotona. Jengi vaan tietty aina maalailee kuvia tuntemattomasta, eli ulkomaista tässä tapauksessa.
    Mietin ite vaan jotain kidnappaustapauksia, että onkohan niitä. Pitäs varmaan tutustua ulkomaan viraston vai minkälie maasuosituksiin/tiedotuksiin.

    ei jessus, oikeesti? :DD:D Kuulostaa niin hölmöltä... Helsinki on kuitenki varmaan yks maailman turvallisempia kaupunkeja *rolleyes*.

    VastaaPoista